Elk kind gaat vooruit met

mijn Succesformule voor het leren!

Wanneer je kind vastloopt met een schoolvak werkt het NIET om louter en alleen naar het schoolvak te kijken en alleen de leerstof te herhalen!
Say what?
Ja, het is echt waar. Het simpelweg herhalen van de leerstof werkt echt niet als er in de afgelopen 6 maanden geen vooruitgang is geboekt op school.

Wat ik te bieden heb werkt wel en heb ik vormgegeven in de door mijzelf ontwikkelde ‘Succesformule voor het leren.’  Hierdoor worden er binnen korte tijd resultaten behaald en gaat jouw kind weer met plezier naar school.

Ik kijk verder en dát werkt.

Waar de meeste praktijken alleen leerondersteuning aanbieden, ga ik verder. Dit komt door mijn jarenlange ervaring als remedial teacher, kindercoach én leerkracht.

Een kind komt alleen tot leren (en onthoudt dus ook daadwerkelijk wat er is geleerd!) als er een balans is tussen hoofd, hart en lijf.
En daar is helemaal niks zweverigs aan.

 

Het werken aan en met hoofd, hart en lijf doen we op een ontspannen en leuke manier. Hierin komen mijn kwaliteiten als kindercoach, remedial teacher en leerkracht op een effectieve manier samen en vullen elkaar aan.

Kortom: Ik heb dus aandacht voor het gehele kind en dát werkt!

Leren met hoofd, hart én lijf.

Leren doe je natuurlijk met je brein, maar deze moet daar wel klaar voor zijn. Het sluit zich spreekwoordelijk gezegd af wanneer deze wordt over- of ondervraagd.

Wanneer een kind wordt overvraagd is de lesstof nog te moeilijk en haakt een kind af. ‘Het lukt me toch niet!’
Als een kind wordt ondervraagd is de lesstof te makkelijk en ook dan haakt het kind af. ‘Pff, dit is echt te simpel.’

Doordat ik gericht onderzoek doe, weet ik precies wat jouw kind nodig heeft om het schoolvak aan te pakken. 
Hierdoor kan ik tijdens de begeleiding lesstof aanbieden die het brein prikkelt waardoor je kind nu wel tot leren komt.

Weten waarom je iets leert, is ook een voorwaarde om tot leren te komen. Je gaat als het ware een verbinding aan met de lesstof. Dit heeft een belangrijke rol in de begeleiding.

Jouw kind krijgt inzicht in wat hij of zij gaat leren. Hierdoor worden het geen losse lessen, maar een aaneenschakeling van ‘o ja, dit vind ik nu nog lastig en ga ik samen met Lisette aanpakken.’

Daarbij is het uitgangspunt niet ‘je moet dit doen’, maar ‘we gaan dit samen doen.’
Dit zorgt voor een goede mindset en een actieve leerhouding waardoor je kind weer zin krijgt om te leren.

Ja, echt waar!

Als je goed in je vel zit kom je tot leren. Zo niet, dan moet dat eerst worden aangepakt.

Het niet goed in je vel zitten allerlei zaken te maken hebben. Soms zijn ze groot en soms klein. Denk bijvoorbeeld aan een familielid die overleden is, gedoe met klasgenoten, stress over een toets of een lievelingspen die kwijt is. 
Op een ontspannen manier kijk in met het kind hiernaar en zorg voor handvatten om hiermee om te gaan. Hierdoor keert de rust in het lichaam weer terug.

Daarnaast heeft leren met je lijf ook te maken met bewegen. We zitten tijdens de lessen niet eindeloos stil, maar zijn we ook letterlijk actief. Hierdoor wordt de leerstof beter onthouden en blijft het brein geprikkeld zodat nieuwe leerstof beter kan worden onthouden.

Copyright Praktijk Lisette Castelein