Lisette is gewoon goed. Ze heeft snel ontdekt waar het probleem zat en is daar met onze zoon aan gaan werken.
Hij vond rekenen na een tijdje zelfs weer leuk. Top!

Leuk als je mij ook volgt!
De leerkracht ziet ook dat jouw kind rekenen moeilijk vindt. Die Citografiek gaat maar niet omhoog en op het rapport zijn de cijfers ook niet al te best. Daarom krijgt je kind extra uitleg in de klas. Fijn zou je denken, maar jij ziet je zoon of dochter doodongelukkig thuiskomen, want de uitleg hielp weer niet om de sommen te begrijpen.
Natuurlijk is er oefenwerk voor thuis. Op van die doodsaaie werkbladen. Het wordt wel gemaakt, maar altijd met veel gezucht en gesteun. Als het blad klaar is heb jij een verdrietig kind, want rekenen blijft stom en moeilijk.
Je besluit om thuis te helpen met het oefenwerk. Gewoon als extra steuntje in de rug. Maar na 1 blik op het rekenblad zie je sommen staan waarvan je eigenlijk niet meer weet hoe dat nou in zijn werk gaat. En daarbij, jouw uitleg is altijd anders dan van de leerkracht waardoor je kind er nu helemaal niets meer van snapt.
Keersommen. Dat is iets wat je moet lukken. Toch? Even aan de keukentafel met elkaar de sommen stampen. Maar je merkte al snel dat simpelweg stampen niet lukt en het wordt helemaal ingewikkeld als het in een verhaal staat. Je hebt geen idee hoe dat je moet uitleggen en voelt je machteloos want deze sommen zijn onwijs belangrijk voor het verdere rekenen. Wat nu?!
En hoe komt het toch dat je kind zo lang moet nadenken over een som zoals 4+3? Op de vingers worden dit soort sommen steeds één voor één geteld. Zelfs als deze al honderd keer voorbij zijn gekomen. Waarom lukt het niet om in één keer het antwoord te geven? En als deze sommen al lastig zijn, hoe moet dat dan met de sommen die nog gaan komen? En bovenal: wat gaat dit allemaal doen met het zelfbeeld van jouw kind?
Jouw kind kan gewoon de rekenles volgen, zonder steeds die extra instructie en de daarbij behorende spanningen.
De rekenresultaten zijn zoals die horen te zijn, mooi op niveau.
Die bergen extra oefenwerk zijn niet meer nodig.
Stress en spanning rondom rekenen zijn verleden tijd. Jij hebt je vrolijke kind weer terug.
Gedurende 11 weken ga ik samen met jouw zoon of dochter ervoor zorgen dat hij of zij die lastige rekensommen de baas wordt.
Ik heb uiteraard aandacht voor het rekenen, maar ook hoe jouw kind in zijn of haar vel zit. Want alleen als je je goed voelt kan je leren.
De lessen vinden plaats in mijn praktijk en/of online: net wat voor jullie het beste uitkomt!
En daardoor…
krijg jij je vrolijke kind weer terug, want hij of zij begrijpt die rekensommen nu wel!
Extra instructie en oefenwerk voor thuis behoren tot de verleden tijd. Resultaten gaan omhoog en het plezier in rekenen komt weer terug. Geen stress meer, geen buikpijnen ‘s morgens: jouw kind gaat weer met plezier naar school.
Uiteindelijk kan jij ook weer rustig ademhalen want ‘thuis leerkracht spelen’ en wéér je kind moeten troosten behoren tot de verleden tijd.
Een goed rekenonderzoek, zodat we precies weten welke sommen er al goed gaan en waar we nog aan moeten werken.
De uitslag van het rekenonderzoek die wordt weergegeven als een muur met bouwstenen. Super duidelijk!
Een traject op maat dat bestaat uit 10 lessen van 45 minuten.
Lessen waarbij we werken met leuke materialen en bewegen: stilzitten en saaie werkbladen doen we niet aan.
Een werkmap met oefenmaterialen en toegang tot een online oefenprogramma.
Altijd toegang tot mijn beveiligde online leeromgeving!
Onbeperkt toegang tot het online handelingsplan van jouw kind waarin o.a. de bevindingen staan van het rekenonderzoek, de doelen en de vorderingen.
Na elke les schrijf ik in het handelingsplan wat we hebben gedaan en welk oefenwerk jouw kind meekrijgt.
Na les 5 en les 10 een oudergesprek waarin we de groei van jouw kind bespreken.
Een vrolijk kind dat rekenen (weer) leuk vindt!
Lisette is gewoon goed. Ze heeft snel ontdekt waar het probleem zat en is daar met onze zoon aan gaan werken.
Hij vond rekenen na een tijdje zelfs weer leuk. Top!
Tim kwam voor rekenen bij Lisette. Nadat ze een onderzoek had gedaan wisten we precies waar het knelpunt bij hem zat. Het bleek dat hij de sommen van groep 4 nog niet kon, terwijl hij al in groep 7 zat! Tim ging elke week naar Lisette. Daar had hij altijd zin in terwijl hij rekenen op school ontzettend stom vond. Het oefenwerk was duidelijk en stond goed beschrijven in het handelingsplan. Al met al zit Tim nu op het niveau van groep 7. Daar is niet allen hij, maar ook wij ontzettend blij mee. Bedankt Lisette voor je inzet en enthousiasme!
Rekenen vond Lizzy echt niet leuk. En op school wisten de leerkrachten het op een gegeven moment ook niet meer. Daarom heeft Lisette een rekenonderzoek uitgevoerd en kregen we inzicht in de rekencapaciteiten van Lizzy. Lisette ging met haar aan het werk. Eerst vond Lzizy het nog lastig, maar dat veranderde al snel. Ze ging altijd met plezier naar haar toe en de resultaten gingen al snel omhoog!
Van Citoscore eind groep 4 naar midden groep 6 in een half jaar tijd. Need I say more?
Bijles werkt niet op de langere termijn, omdat er niet wordt gewerkt aan een stevige rekenbasis. Dit komt omdat er niet wordt onderzocht wát er in de basis nog niet goed zit. Hierdoor bouwt je kind verder op een wankele ondergrond en uiteindelijk gaat hij of zij wéér onderuit.
Bij Remedial Teaching onderzoek ik altijd eerst wat er in de basis van het rekenen nog niet goed is om daar vervolgens aan te gaan werken. Hierdoor krijgt jouw kind een stevige rekenbasis waar we op verder kunnen bouwen.
De Plus staat voor het feit dat ik niet alleen kijk naar het rekenen, maar ook zeker hoe jouw kind in zijn of haar vel zit. Hier komen mijn kwaliteiten als kindercoach om de hoek kijken. Want wanneer je je niet happy voelt kan je simpelweg niet leren. Door ook hier aandacht aan te geven gaan de spreekwoordelijke leerluikjes open.
Remedial Teaching Plus is dus een complete aanpak voor jouw kind waardoor er binnen korte tijd grote rekenstappen worden gemaakt!
Jazeker! Een los rekenonderzoek kost €194. Hierin zit 1x een onderzoek van 50 minuten, het uitwerken van de onderzoeksresultaten en een oudergesprek van 30 minuten.
Na de laatste les hebben we een afrondend gesprek met elkaar en bespreken we de doelen die zijn gehaald.
Hierna bekijken we of en hoeveel lessen er nog nodig zijn. Mochten jullie nog meer lessen willen afnemen dan stel ik een nieuw pakket samen. Uiteraard wordt er dan geen nieuw onderzoek afgenomen en daarom is dit pakket ook goedkoper dan het eerste pakket.
Je kind gaat iets leren wat nu nog lastig is. Daarom is het belangrijk dat je er thuis voor hem of haar bent als het even lastig wordt om bijvoorbeeld door te zetten. Je kind positief aanmoedigen is hierbij heel belangrijk. Je hoeft geen sommen uit te leggen, daar ben ik voor.
Het oefenwerk is een heel belangrijk onderdeel van de begeleiding. Als er thuis niet wordt geoefend zal er te weinig vooruitgang zijn. De hersenen hebben het nodig om dat wat er geleerd is tijdens de sessie regelmatig te herhalen. Zodoende kan de nieuwe lesstof ook worden onthouden. Het oefenwerk vraagt een tijdsinvestering van ongeveer 5x per week, 15 minuten oefenen.
Hoe meer informatie ik heb over jouw kind, hoe beter ik de basis kan neerzetten voor een goede begeleiding. Een overleg met de leerkracht is daarom heel waardevol. Een overleg kost €12,50 per 15 minuten.
Wanneer je maximaal 24 uur voor de start van de sessie je kind afmeldt, kunnen we een vervangende sessie inplannen. Lees vooral mijn algemene voorwaarden door om alles te weten over dit onderwerp. Deze kan je hier inzien.
Dit is uiteraard geen probleem. In mijn beveiligde leeromgeving kan jouw kind veilig online begeleiding krijgen.
Ik maak gebruik van meerdere camera’s waardoor zowel ik als mijn bord en werkmaterialen goed te zien zijn.
Alle maatregelen en mogelijkheden rondom het Coronavirus zijn terug te vinden op: www.lisettecastelein.nl/coronavirus
Wanneer de basisscholen in mijn regio door het virus moeten sluiten, wordt de begeleiding gewoon online voortgezet. Mocht je kind verkouden zijn, dan kan de sessie altijd online doorgaan.