Remedial Teaching Plus op school

Zoek je voor jouw leerlingen kwalitatief hoogwaardige remedial teaching?
En wil je dat ze binnen het schoolgebouw de ondersteuning krijgen?

Dan biedt Remedial Teaching Plus©-op school uitkomst.
.
.

Waarom Remedial Teaching Plus© op school werkt. 

 Er is geen reistijd voor de leerling.

 De leerling blijft in zijn vertrouwde omgeving.

 Online het handelingsplan inzien.

 Heldere communicatie naar alle betrokkenen.

 Korte lijntjes met de leerkracht.

 Meerdere leerlingen per sessie is mogelijk.

 Handelingsplan wordt per sessie bijgehouden.

 Ouders worden actief betrokken.

.

De succesformule

Remedial Teaching Plus© is een unieke aanpak voor leeruitdagingen. Ik kijk niet alleen naar het leren, maar ook hoe jouw leerling in zijn vel zit. Uitgangspunt is dat er wordt gewerkt met hoofd, hart en lijf. Als alle drie de gebieden worden aangepakt en in balans zijn kom je tot leren. Dat doe ik in mijn praktijk al sinds 2004. Met succes!

 

Leren met je hoofd
Leren doe je natuurlijk met je brein, maar deze moet daar wel klaar voor zijn. Het sluit zich spreekwoordelijk gezegd af wanneer deze wordt over- of ondervraagd.Tijdens de begeleiding krijgt je kind lesstof aangeboden die het brein prikkelt. Hierdoor komt de leerling tot leren.

Leren met je hart
Weten waarom je iets leert is ook een voorwaarde om tot leren te komen.  Je gaat als het ware een verbinding aan met de lesstof. Dit heeft een belangrijke rol in de begeleiding. Daarbij is het uitgangspunt niet ‘je moet dit doen’, maar ‘we gaan dit samen doen.’ Dit zorgt voor een goede mindset en een actieve leerhouding waardoor de leerling weer zin krijgt om te leren. Ja, echt waar!

Leren met je lijf
Als je goed in je vel zit kom je tot leren. Zo niet, dan moet daar eerst naar worden gekeken. Dit kan met allerlei zaken te maken hebben. Denk bijvoorbeeld aan gedoe met klasgenoten, faalangstige gevoelens of een ingrijpende gebeurtenis. In de begeleiding is daar ook aandacht voor.
Daarnaast heeft leren met je lijf heeft ook te maken met bewegen. Tijdens de begeleiding zitten we niet eindeloos stil, maar zijn we ook letterlijk actief.

‘Het online handelingsplan kon ik in zijn geheel indienen voor een dyscalculie-aanvraag. 
Ik hoefde zelf niets meer in te vullen. Ideaal!’
-Intern begeleider De Tweemaster

‘De korte lijntjes tussen Lisette, ons en de school
hebben wij als heel prettig ervaren.’

-Ouders van Lisa
.
.
.

Aanbod

Remedial Teaching Plus wordt geheel in samenspraak op maat ingericht. Zijn er meerdere leerlingen die dezelfde leeruitdagingen hebben? Dan kan er gekozen worden voor een groepsbegeleiding. Is het beter als er leerlingen individueel worden begeleid? Ook dat is mogelijk.

Neem gerust contact met mij op om te overleggen wat er passend is binnen jouw school.,

.

Heb je interesse in Remedial Teaching Plus© bij jou op school?
Of heb je hierover een vraag?

Neem gerust contact met mij op.

UA-37553256-1