Kennismaken met beelddenken in groep 1-3

In elke klas zitten een aantal beelddenkende kinderen. Hun beeldende manier van denken verschilt met hoe er op een talige manier wordt lesgegeven. Het risico van dit verschil is dat er problemen in het leren kunnen ontstaan. ‘Er komt niet uit wat er in zit‘, verzucht je dan als leerkracht.

Het is daarom belangrijk de beelddenker tijdig te herkennen én erkennen in zijn of haar manier van informatie verwerken. In deze workshop laat Lisette Castelein je graag kennismaken met beelddenken en geeft ze je concrete tips en handreikingen die je de volgende dag al in je klas kan toepassen. Het fijne daarbij is dat niet alleen de beelddenkende kinderen met deze tips geholpen zijn!

Inhoud
o Wat is het verschil tussen beelddenken en taaldenken?

o Hoe herken ik het jonge beelddenkende kind?

o Hoe leert een beelddenker?

o Welke problemen komt een beelddenker tegen in de kleuterklas en groep 3?

o Hoe kan ik het beelddenkende kind helpen bij het leren?

Soort: Workshop
Doelgroep: Leerkrachten primair onderwijs
Duur: 2 uren

Heeft u interesse of wilt u graag meer informatie?
Neem gerust contact met mij op.
Ik wil graag contact

UA-37553256-1